Patchwork: November

Desember er her, og selv om jeg er et annet sted (nærmere bestemt i Thailand),
tenkte jeg at vi kunne ta en titt på hvordan november artet seg på min Instagram-profil.

Her er månedens lappeteppe!

mosaicf942841a6b2b4b82c0cd305f947ba490634e2d57

November begynte med solskinn og sterke høstfarger. Det er alltid litt trist når løvet faller!

Den første lørdagen var jeg på ball i min aller fineste kjole, og vi klarte den bragden jeg tidligere bare hadde hørt rykter om; vi holdt festen gående hele natta, og spiste frokost på Grand Hotell morgenen etter, fortsatt iført finstasen! Da klokka passerte sju var vi en liten gjeng som hadde festet i femten timer, og vi var slitne og stolte, og rådhusklokkene spilte Grieg sin Morgenstemning da vi gikk ned Karl Johan. Det var helt uvirkelig. Et minne for livet!

Jeg fulgte opp med noen litt mer hverdagslige matbilder – grønne middagsforberedelser og banankake (å spise rørerestene i bollen er en svært viktig del av bakeprosessen, så klart).

mosaice8d098c71504268542cb7a27f09bc0fe3ad9b3ee

En fredagskveld var jeg ute på Crow Bar i godt selskap, og vi smakte oss gjennom hele ølkartet. Tjue typer brygg på én kveld – nam! Dagen etter var jeg ute og drakk kaffe med en god venn i strålende solskinn. Jeg så en katt i et vindu, og så smakte jeg på årets Beaujolais Nouveau, tradisjonen tro.

mosaic3a1134cffceed99db0729e013edc178d51666ed9

Jeg var på fredagsfika med fine folk på et fint sted, og så var jeg på byttekveld med gode NRK-kolleger. Vi var åtte jenter som drakk vin og prøvde hverandres klær; det var intenst hyggelig og morsomt, og jeg kom hjem med tre «nye» skjørt!

Ikke lenge etter dro jeg på svipptur til Frederikshavn, og jeg fant zebraroser på butikken.

mosaic5cc1fa86bb5e4fcc87d2d4ae888b8f5de05d4640

Forrige helg var jeg på hyttetur i Nordmarka, og istapper pyntet opp rusleturen tilbake til sivilasjonen. Noen dager senere traff jeg ei fin frøken over en kaffekopp og en scone. Jeg jobbet hjemmefra på onsdag, og disse perlede Pacman-spøkelsene holdt meg med selskap.

Det siste bildet er tatt på fredag, da jeg hadde den lille sorte på og var ferdig med en spennende arbeidsdag i Dagsnytt 18; helgefølelsen hadde senket seg, og det begynte å snø da jeg gikk hjem fra jobb. Iiiiih, jeg ble så glad! Et euforisk smil som innledning på helga, hihi.

Jeg heter Synnebollen på Instagram! Sees der!

– – – – –

In other words: December is here, and although I am away (in Thailand) I thought we should have a look at the patchwork of photos from the month that just ended. These are my squared memories from the month of November! It was such a fun and varied one! My Instagram username is Synnebollen, by the way, and all my captions are in English.

Én tanke på “Patchwork: November

Thanks for your thoughts - I love hearing from you!

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..